czwartek, 20 lutego 2014

Drugie podejście do farbowania henną indygo

Po rozjaśnieniu włosów doszłam do wniosku ze nic nie zlikwiduje niebieskiego odcienia który pogłębił się po płukance i szamponie fioletowym.
Postanowiłam więc zafarbować je na początek naturalną henną która nie daje żadnego odcienia.
Proszek henny zalałam ciepłą wodą i dodałam sok z połówki cytryny. Odstawiłam ją na 12 godzin na ciepły grzejnik. Rano umyłam włosy szamponem Biovax do włosów słabych ze skłonnością do wypadania z witaminą PP i aloe vera. Kupiłam go w aptece.



Po 12 godzinach dodałam do henny jeszcze troszkę ciepłej wody i sok z cytryny oraz trochę maski Biovax keratyna + jedwab. Założyłam na włosy czepek i dodatkowa grubą, zimową czapkę. Hennę zmyłam po 2 godzinach. Hennę kupiłam tu. http://www.helfy.pl/wlosy/odzywki/cassia-bezbarwna-henna-0
Później rozrobiłam hennę indygo dolewając chłodnej ostudzonej czarnej herbaty ( zastąpiło mi to wodę ) oraz łyżeczkę soli. Odstawiłam na grzejnik na 12 godzin. Oczywiście hennę która była na grzejniku w miseczce okryłam folią aluminiową i dodatkowo ręcznikiem. Po 12 godzinach nałożyłam hennę indygo na włosy i zmyłam tym samym szamponem po 2 godzinach.




Dopiero dziś umyłam włosy szamponem Natei do włosów suchych i zniszczonych z olejkiem migdałowym i orze chów makadamia.




Przed myciem szamponem nałożyłam na skalp olejek Khadi a na długość olejek arganowy kupiony w zielarni. Po umyciu włosów szamponem nałożyłam maskę Biovax keratyna + jedwab na pół godziny pod czepek i czapkę. Po zmyciu nałożyłam odżywkę Timotei drogocenne oleje - olej arganowy, olejek migdałowy oraz ekstrakt z jaśminu. Na koniec zastosowałam płukankę z czarnej herbaty.




Trochę za bardzo się odcisnęły i zaczeły wykręcać w różne strony. Na końce dałam troszkę olejku arganowego. Kolor nie załapał tak jak bym chciała ponieważ są przebłyski jasnego koloru coś w typie złoty, ciemny blond a marzą mi się kruczo czarne, mocny intensywny kolor czarny.
Następnym razem jak będę farbować na indygo zastosuję się do przepisu Eve http://blogeve-evel.blogspot.com/2012/09/wrzesien-farbowanie-indygo.html

Macie sugestie odnośnie farbowania Khadi inygo żeby kolor był bardziej nasycony i intensywny ?
Przepraszam za jakość zdjęć. Robiłam je na szybko. Jutro postaram się zrobic nowe i wstawić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz